Knowledge Partners

Knowledge Partners zijn op de hub aangesloten leveranciers en adviesbedrijven die vanuit hun expertise op een bepaald domein helpen met het opstellen en onderhouden van de Public Library vragen.

Per domein is er ruimte voor maximaal vier Knowledge Partners, bij voorkeur een mix van adviesbedrijven en leveranciers.

Met tientallen slimme vragen die per domein in de Public Library zijn opgeslagen en telkens nieuwe zoekopdrachten met daarin nieuwe vragen die ook weer kunnen worden opgeslagen in de Public Library, is het een uitdaging om alles op orde te houden. Om dit soort zaken te managen is kennis van het betreffende domein nodig. Die expertise is niet aanwezig binnen de Outsourcing Hub organisatie (onze kennis heeft niet zozeer betrekking op de domeinen zelf en wij bieden ook geen consultancy diensten aan). Het ligt daarom voor de hand om andere experts te betrekken.

We hebben inmiddels al meer dan twintig betrokken Knowledge Partners!

Wie zijn de Knowledge Partners en wat is hun belang?

Vaak zijn dit partijen die zelf ook belang hebben bij een goed werkende hub met een goed gevuld domein. Vanuit hun expertise denken ze mee. Knowledge Partners leveren een tijdsinspanning en delen kennis. In ruil daarvoor worden zebeloond met de Knowledge Partner-positie en daarmee (los van de daadwerkelijke zoekopdrachten) extra aandacht en zichtbaarheid, alsmede de mogelijkheid om content te delen op de speciale landing pages per domein en gastblogs te publiceren.

  • Aan de zijde van de (onafhankelijke) adviseurs gaat het om bedrijven die in zowel de zoekende als leverende rol zitten. In hun zoekende rol is het belangrijk dat aan een domein gerelateerde relevante en veelgebruikte vragen in de Public Library staan, maar ook dat er voldoende relevante spelers op het betreffende domein actief zijn. Sommige adviesbedrijven helpen in hun rol als Knowledge Partners dan ook met het aansluiten van nieuwe leveranciers. Vanuit hun leverende rol (namelijk: adviesdiensten) kunnen ze natuurlijk ook meedenken over belangrijke vragen waarmee een klant de juiste adviseur of adviesdiensten kan vinden.
  • Aan de zijde van leveranciers gaat het vooral om leverende partijen. Voor elk domein waarop zij diensten leveren en/of zichzelf als expert positioneren, is het voor hen van belang dat 1) het betreffende domein bestaat, 2) relevante vragen worden toegevoegd waarmee zij (en concurrenten) vindbaar worden, en 3) voldoende relevante spelers op het betreffende domein actief zijn. Daarom helpen sommige leveranciers in hun rol als Knowledge Partners met het aansluiten van andere (concurrerende) leveranciers.

Knowledge Partners dragen bij aan het ontwikkelen en onderhoud van domeinen. Uiteraard controleert Outsourcing Hub of vragen neutraal/objectief zijn. Vanzelfsprekend heeft de betrokkenheid van een Knowledge Partner geen invloed op (hun positie in) de zoekresultaten.

Meer weten over Knowledge Partners, of zelf Knowledge Partner worden?

  • Wil je als adviseur of leverancier een thema/domein adopteren, neem dan contact met ons op. Het Knowledge Partnerschap levert allerlei extra voordelen op en bieden we vanaf 2019 aan voor € 999 per jaar.
  • Voor snelle beslissers geldt een korting van 50%: wie vóór 31 december 2018 aansluit als Knowledge Partner, betaalt slechts € 499 voor het eerste jaar.