Wij zorgen dat alles in je winkel gewoon ‘klikt’ voor je klant

Het is een eeuwenoude vraag, maar vandaag de dag niet minder relevant: hoe kan ik als retailer de klant zo goed mogelijk bedienen in mijn winkel? Het antwoord ligt, niet verrassend, in de aanwezige technologie. Maar ja, hoe laat je al die apparaten, diensten en leveranciers perfect met elkaar samenwerken — of ‘klikken’? Tussen klant en retailer, maar ook tussen retailer en service providers. In deze winkel is er één partij die alle services en technologie aan elkaar koppelt, ervoor zorgt dat alles werkt en je de kans geeft om te bouwen aan de toekomst.

Laatst bijgewerkt: 7 juli 2021

Leestijd: 5 minuten

Gastblog door Nadeem Shaikh, manager Service Development bij Toshiba Global Commerce Solutions (Knowledge Partner op het thema Smart Connected Store)

Klik, klik, klik. Je voegt een product toe aan je winkelmandje, gaat daarna direct naar de check-out en betaalt. Eén, twee, drie. Als het op online winkelen aankomt, voelt alles zo moeiteloos. Sites en betaalprogramma’s leiden je op een vloeiende manier door het aankoopproces, waardoor je je transactie snel en zonder problemen afrondt. Wij als consumenten zijn gewend geraakt aan de souplesse, de flexibiliteit en de gepersonaliseerde ervaring die online koopomgevingen ons bieden. De moderne technologie staat voor niets en dat is mooi, maar het schept tegelijkertijd ook verwachtingen wanneer we erop uit gaan naar de fysieke winkel.

Toshiba helpt retailers aan deze verwachtingen te voldoen met de mogelijkheden van nu, de Smart Connected Store. Door de juiste combinatie van diensten met behulp van verschillende technologieën, die continu met elkaar in verbinding staan, is het mogelijk om waardevolle informatie te delen om de klant zo de perfecte winkelervaring te kunnen bieden. De klant loopt naar binnen, pakt en alle gewenste items, betaalt en loopt weer naar buiten. Snel, makkelijk, moeiteloos. De online ervaring, maar dan offline. Ideaal, toch?

Meer uitdagingen

Om dit te bereiken, moet je als retailer echter wel flink investeren in de juiste combinatie van diensten met behulp van technologie. Meer en hoogwaardigere technologie betekent meer uitdagingen om alles optimaal in je winkel te integreren. Dit loopt uiteen van simpele (maar niet minder belangrijke) vragen als ‘waar komt de klant de technologie tegen?’ tot antwoorden op vragen als ‘hoe overzie en beheer ik de volledige weg die de klant door de winkel aflegt op de best mogelijke manier?’

Deze vragen hoef je als retailer niet allemaal zelf te beantwoorden, want er zijn partijen die jou daarbij helpen en het werk voor jou kunnen doen. De moderne technologie beheren, schakelen tussen partners, problemen identificeren en proactief oplossen, de klantervaring optimaal inrichten en bouwen aan het uitbreiden van de technologische mogelijkheden in je winkel: dit alles kan als dienst worden ingekocht. Hoe mooi is het als je je winkel ’s ochtends vroeg bekijkt en je zeker weet dat alle technologie gewoon werkt zoals het hoort om je klanten optimaal te bedienen? Dat is wat Toshiba doet: wij zijn de partij die het beste uit alle technologie in de winkel samen brengt en ervoor zorgt dat alle systemen en leveranciers volledig met elkaar verbonden zijn.

Even voorstellen: Toshiba

Toshiba Global Commerce Solutions Benelux voert de markt aan als het gaat om automatisering in de retail. Wij leveren Smart Connected Store diensten die bestaan uit advies, ontwerp, implementaties, beheer en onderhoud met hard- en software oplossingen om organisaties te ondersteunen bij de digitale transformatie van de winkels binnen hun keten. Met de technologie die we ontwikkelen, werken we samen met de klant toe naar de frictionless store. Een zorgeloze, vloeiende winkelervaring voor de klant en een onderling verbonden, gebruiksvriendelijk systeem met een proactief beheer voor de retailer, dat is het ideaal waar we naar streven.

Toshiba assisteert bedrijven in de food- fashion-, hospitality- en doe-het-zelfbranche bij het optimaal bedienen van de klant en zorgt ervoor dat de eigenaar geen omkijken heeft naar het vernieuwen, vervangen en werkend houden van al zijn technologie. Op IT-gebied ondersteunen we de retailer als service integrator door het overnemen en verbeteren van operationele zaken in de winkel: we zorgen voor de communicatie tussen externe technologie-partners, proactieve probleemoplossing, systeembeheer, optimalisatie van technologische processen en implementatie van nieuwe technologie. Kortom, alles wat de retailer normaal gesproken tijd, geld en veel aandacht kost.

Om meer te weten te komen over onze services, kan je altijd even kijken op de website van Toshiba Global Commerce Solutions Benelux.

Verbinden, verhelpen, vernieuwen

Elke retailer heeft zijn eigen dna, zijn eigen unieke technologie in de winkel om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, zoals zelfscankassa’s, gastenwifi of een app voor de spaarkaart. Dankzij onze jarenlange ervaring kennen we alle mogelijke technologische aspecten van een winkel. Het maakt niet uit hoeveel verschillende leveranciers of merken er in de winkel samenwerken: Toshiba maakt het zo dat alle verschillende onderdelen perfect in elkaar passen en eventuele gaten verdwijnen. We verbinden de technologie, verhelpen je problemen en zorgen dat de hele winkel klikt. Met ons als partner kan je erop vertrouwen dat deze klik stevig is, stevig blijft én dat die zelfs nog steviger wordt wanneer wij meewerken aan het bouwen van jouw Smart Connected Store.

Als alles verbonden is en je zorgen verholpen zijn, kan je namelijk aan de slag met het vernieuwen van een deel of zelfs de hele winkel. De tijd en het geld dat je bespaart als je een partner voor je technologische beheer inschakelt, stop je namelijk snel in het verder ontwikkelen van jouw winkel. Toshiba kan je ook op dit vlak een helpende hand bieden: wij werken continu aan de ontwikkeling van dingen als klantherkenning, productherkenning en automatische registratie van schappen via intelligente camera’s. We werken dan samen met jou om het proces van kiezen, pakken, betalen en doorlopen voor de klant zo vloeiend mogelijk te maken, met als ultieme doel dat de ervaringen van offline en online winkelen straks niet meer van elkaar te onderscheiden zijn.

Wij zorgen voor de klik

Uiteindelijk moet je het dus zo zien: alle uitdagingen die moderne technologie voor jou als retailer met zich meebrengt bij het dagelijks gebruik, de vernieuwing en de vervanging ervan, kan je toevertrouwen aan een partner. Deze partner helpt jou daarmee om de ultieme klik tussen klant en winkelervaring, zowel vóór als achter de schermen, te bereiken.

Dit regelen kan je volledig laten doen door je partner, of je kan hem inschakelen om je te helpen je technologie in te richten zodat je het (deels) zelf kan doen. Maar wat je ook besluit: regel het. Alleen dan worden volledige uptime, probleemloos beheer en een zorgeloze omgeving voor zowel klant als retailer de realiteit. Alleen dan kan je je klanten geven wat ze willen: de online winkelervaring in een offline omgeving.

Wij zorgen dat alles in je winkel gewoon ‘klikt’ voor je klant

Deze Knowledge Partner Blog is verzorgd door Nadeem Shaikh, Manager Service Development Benelux bij Toshiba Global Commerce Solutions. Toshiba is Knowledge Partner van iSourcing Hub op het thema Smart Connected Store. Knowledge Partners zijn op iSourcing Hub aangesloten leveranciers en adviesbedrijven die vanuit hun expertise op een bepaald domein helpen met het opstellen en onderhouden van de Public Library vragen.

© 2022 iSourcing Hub | Outsourcing Hub B.V.