Mijn laatste bericht op Outsourcing Hub

Yep, dit is de allerlaatste blog die je van mij zult lezen op outsourcinghub.nl. Maar… niet getreurd, daarna blog ik gewoon verder en lees je al mijn nieuwe blogs op iSourcinghub.nl. We werken al een tijdje met twee websites als een soort tussenoplossing, vanaf komende maand wordt iSourcinghub.nl leidend en zullen we onze naam definitief veranderen. In deze blog leg ik uit waarom we voor die ‘rebranding’ kiezen. En ik maak direct gebruik van de gelegenheid om jullie mening te vragen over ons nieuwe logo – stemmen maar!

Laatst bijgewerkt: 18 mei 2020

Leestijd: 5 minuten

Blog door Henk Pater, CEO / Founder van iSourcing Hub. Deze blog is eerder gepubliceerd via onze OutsourcingHub-website. Per mei 2020 zijn al onze activiteiten samengevoegd via iSourcinghub.nl

“Ieder einde is een nieuw begin”, hoor je vaak. In ons geval was er al een nieuw begin vóór het einde; eind 2018 zijn we begonnen met de ontwikkeling van iSourcing Hub. In eerste instantie als een losse module binnen het bestaande Outsourcing Hub-systeem, maar wel met het plan dat iSourcing Hub uiteindelijk leidend zou worden. Wat mij betreft mag je iSourcing Hub zien als Outsourcing Hub 2.0.

Die 2.0 versie was hard nodig. Veel gebruikers vroegen ons of we het bestaande systeem breder inzetbaar konden maken, zodat er ook vraag en aanbod gekoppeld kon worden op allerlei andere IT-onderwerpen. Dat vroegen ze omdat IT-sourcing nieuwe stijl qua scope of verkaveling anders wordt ingestoken, en klassieke ‘outsourcing’ wat uit de mode raakt. Bovendien wilden klanten het selectieproces via Outsourcing Hub ook gebruiken bij pakket- en softwareselecties, het vinden van implementatiepartners of resellers, het identificeren van niche spelers of startups, etc.

Om ‘de Hub’ te verbreden was het noodzakelijk het systeem veel flexibeler te maken, om zo op al die verschillende thema’s vraag en aanbod te kunnen matchen. Daar hebben we het afgelopen jaar keihard aan gewerkt. We hebben één ‘hub’ (Outsourcing Hub) omgebouwd naar een zeer schaalbaar platform dat uit oneindig veel ‘hubs’ kan bestaan. Voor elke hub (ieder thema) kunnen we gemakkelijk nieuwe IT-spelers aanhaken en algemene en specifieke-zoekcriteria toevoegen. Hoe meer criteria en hoe meer data (antwoorden van aanbodzijde), hoe krachtiger de real-time matching.

Er komt overigens niet echt een einde aan Outsourcing Hub; de naam en oude website zullen verdwijnen, maar alle functionaliteit blijft natuurlijk gewoon beschikbaar in het systeem. Sterker nog, nieuwe functionaliteiten in de Custom Search leiden nu al tot verbeteringen in de reeds bestaande zoekproducten. De Outsourcing Hub module en de iSourcing Hub module gaan dus samen verder onder één naam: iSourcing Hub. Meer weten over de verschillenden zoekproducten? Lees dan deze blog.

Een nieuwe naam betekent ook een nieuw logo. Het symbool in ons logo blijft hetzelfde; het representeert de verbindende rol van ons online matching platform. Onze grote vraag is nu: wat zetten we als ‘tagline’ onder ons logo. Wat dekt de lading het beste? We hebben drie varianten gemaakt. Wil je meedenken en stemmen? Ga dan naar dit LinkedIn-bericht.

Wil je, om goed te kunnen stemmen, nog één keer op een rijtje wat ons uniek maakt? Check dan onze zes USP’s op de iSourcing Hub website. Hieronder beschrijf ik ook de belangrijkste nieuwe elementen van iSourcing Hub:

  • Thema’s: Op iSourcing Hub kan je op al ruim 160 thema’s zoeken en matchen, en dat worden er steeds meer. Zodra een nieuw thema is toegevoegd en enigszins gevuld is met relevante spelers en criteria, kan iedereen daar z’n voordeel mee doen.
  • Invite Provider: Voor bestaande en nieuwe thema’s kunnen onze gebruikers zelf nieuwe IT-aanbieders uitnodigen. Of dat nu gebeurt in het kader van een search, of in het algemeen om later te kunnen terugvinden, uitgenodigde partijen zijn daarna voor alle gebruikers vindbaar. Hier lees je meer over in de blog ‘Collectief gemeengoed’.
  • Public Library: Dit is de plek waar voor elk thema criteria en vragen beschikbaar zijn en toegevoegd kunnen worden. Een deel hiervan is bruikbaar om real-time te matchen/filteren, de rest kan ingezet worden tijdens online vragenrondes.
  • Knowledge Partners: IT-leveranciers, adviesbedrijven en consultants kunnen hun expertise delen op bepaalde thema’s. Dat gebeurt middels criteria en vragen die zij toevoegen aan de Public Library, en voorzien van een toelichting en links naar relevante informatie.
  • Custom Search: dit is het meest geavanceerde zoekproduct van de Hub, waar alle bovenstaande elementen bij elkaar komen. Geschikt voor ieder IT-vraagstuk en naarmate iSourcing Hub verder verrijkt wordt met meer aanbieders, vragen en criteria, andere data en kennis, kan iedere IT-manager, inkoper en consultant dit krachtige hulpmiddel meerdere keren per jaar inzetten en daarmee veel uitzoekwerk, doorlooptijd en kosten besparen.

Heb je naar aanleiding van deze opsomming een voorkeur voor de juiste tagline, of andere ideeën die we zeker moeten horen? Laat het ons weten.

Ok, een goede tagline verzinnen is een leuke uitdaging, maar als je begrijpt welke potentie iSourcing Hub heeft, dan is de uitdaging om een succes te maken van onze 2.0 Hub er eentje naar m’n hart. Het is the next level ten opzichte van het oprichten en succesvol maken van Outsourcing Hub.

Henk Pater, iSourcing Hub

Blog door Henk Pater, CEO / Founder van iSourcing Hub

Ben je getriggerd door mijn verhaal, wil je meebouwen aan de Hub of wil je met ons van gedachten wisselen? Neem gerust contact op via henk.pater@isourcinghub.nl of 085 – 773 16 00. Je kunt ook direct een afspraak inplannen.

© 2020 iSourcing Hub BV. Alle rechten voorbehouden