Capgemini is een wereldleider op het gebied van consulting, digitale transformatie, technologie en engineeringdiensten. De Groep loopt voorop op het gebied van innovatie om alle kansen van klanten te benutten in de evoluerende wereld van cloud, digitaal en platforms. Voortbouwend op zijn sterke 50-jarige geschiedenis en diepgaande branchespecifieke expertise, stelt Capgemini organisaties in staat hun zakelijke ambities te realiseren door middel van een scala aan diensten, van strategie tot bedrijfsvoering. Capgemini wordt gedreven door de overtuiging dat de zakelijke waarde van technologie van en via mensen komt. Tegenwoordig is het een multicultureel bedrijf met 270.000 teamleden in bijna 50 landen. Met Altran rapporteerde de Groep in 2019 een gecombineerde omzet van € 17 miljard.
Het is onze rotsvaste overtuiging dat de hele mensheid de vruchten hoort te plukken van digitale transformatie. Capgemini wil een voorloper zijn als het gaat om een bijdrage leveren aan de samenleving. Wij strijden tegen uitsluiting en promoten actief diversiteit. Ook willen wij bijdragen aan een speelveld met gelijke kansen voor iedereen en het behoud van onze natuurlijke hulpbronnen. Dat laten we niet alleen op onze kantoren zien, maar ook in de activiteiten bij onze klanten. De kern van de doelstelling van Capgemini Group is bouwen aan een inclusieve en duurzame toekomst voor ons allemaal, mogelijk gemaakt door technologie en de energie en talenten van onze medewerkers en die van onze klanten en partners.
Paul Hermelin, voorzitter van de Raad van Bestuur, en Aiman Ezzat, algemeen directeur van Capgemini Group zeggen daarover het volgende:
“Capgemini has a key role to play in ensuring that the future lives up to all its promises. We believe that all technologies can enable progress for everyone if, first and foremost, they are designed by and for humans. As a responsible company, the Group is realistic when it comes to the promises as well as the risks of technological innovation: our role is to make it useful, accessible and ethical. This purpose must act as a compass for each and every employee.”
Waarden en ethische normen
Onze zeven waarden liggen aan de basis van alles wat we doen. Ons succes hangt net zo goed af van gemeenschappelijke waarden als van de vaardigheden van onze mensen. Al vanaf de oprichting van Capgemini vormen zeven gemeenschappelijke waarden de basis voor ons handelen. Deze waarden bepalen (samen met de wettelijke voorschriften) de manier waarop we in de behoeften van onze klanten voorzien en de manier waarop we ethisch verantwoord gedrag bevorderen binnen Capgemini en in onze samenwerking met anderen.
In de onvoorspelbare bedrijfsomgeving van vandaag is de behoefte aan verantwoordelijke zakelijke praktijken kritischer dan ooit. Wij zijn ervan overtuigd dat bedrijfsvoering en duurzaamheid toegevoegde waarde bieden aan onze klanten, medewerkers, aandeelhouders, zakenpartners en de gemeenschappen waarin we wonen en werken.
Bezoek ons op www.capgemini.com. People matter, results count.
Cloud Infrastructure Services (CIS)
Het CIS-portfolio van infrastructuurservices omvat een volledig spectrum van Cloud / Data Services, End User Services, Service Integration en Cybersecurity Services - en alle services zijn ontworpen om in combinatie met elkaar te werken, niet alleen afzonderlijk. Onze unieke benadering van Infrastructure Services verbindt oplossingen, services en leveranciers om geïntegreerde oplossingen in de hele IT-toeleveringsketen te implementeren en klanten te helpen bij het optimaliseren van hun digitale transformatietrajecten.
De goudkoorts om het cloudmodel te benutten is veranderd in een zoektocht om slimmer en selectiever te zijn in de uitvoering uw cloudstrategie. De nieuwe vraag is hoe je de cloud als katalysator kunt gebruiken voor innovatie, efficiëntere applicatie-ontwikkeling, betere klantervaringen en meer zakelijke waarde.
Haal meer waarde uit de cloud. Het Capgemini Cloud Platform brengt de juiste technologie, processen en cultuur samen om organisaties van elke omvang te helpen de efficiëntie en flexibiliteit van de cloud te benutten. Het is een portfolio van cloudservices en accelerators in één cloudbeheerplatform.
Breng uw cloudstrategie naar een hoger niveau.
Kant-en-klaar cloudplatform: een kant-en-klaar, beproefd, getest en bewezen platform
Geavanceerd gebruikersportaal: een enkele, geïntegreerde oplossing met een volledige reeks zakelijke cloudservices om nieuwe services sneller te implementeren
Automatisering: handmatige, repetitieve processen vervangen door geautomatiseerde taken
Transparantie van facturering en verbruik: het verbruiksdashboard en dagelijkse updates geven u volledige controle over aanbevelingen voor uitgaven en kostenoptimalisatie
Cloudversnellers: ondersteuning voor snelle ontwikkeling van nieuwe innovatieve services via auto-provisioning, containerisatie, microservices, integratie en andere accelerators
Cloud target operating model: een cultuur die een cloudbedrijf ondersteunt en optimaal profiteert van de cloudmogelijkheden
Verbonden werknemerservaring: een goede werknemerservaring is alles.
Elk bedrijf wil zijn medewerkers tevreden en productief houden. Omdat een geweldige werknemerservaring zich vertaalt in geweldige bedrijfsresultaten. Naarmate meer mensen thuis of op afstand werken, wordt de werknemerservaring steeds belangrijker voor de medewerkerstevredenheid, het behoud van werknemers, het aantrekken van toptalent en vele andere sleutelfactoren die de bedrijfsprestaties beïnvloeden.
Maar wat is er nodig om de werknemerservaring echt geweldig te maken? De Connected Employee Experience van Capgemini is het antwoord op de moderne digitale werkplek. Het biedt een nieuw niveau van keuze en flexibiliteit voor interacties, betrokkenheid, samenwerking en ondersteuning van medewerkers.
Capgemini heeft zijn expertise in transformatie van eindgebruikers bewezen bij duizenden succesvolle klantopdrachten over de hele wereld, en we zijn uniek gekwalificeerd om uw onderneming te helpen bij het uitstippelen van zijn eigen koers naar de Connected Employee Experience.
SmartOffice is een smart building oplossing die gebruikmaakt van de nieuwste IoT-technologie en bevordert de bedrijfsprestaties op vele manieren. Door een slimme werkomgeving verhoogt de productiviteit van werknemers en verbetert de bezettingsgraad van kantoorruimte. Door real-time data van sensoren in een gebruikersvriendelijk platform te verwerken biedt SmartOffice de oplossing voor diverse vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan het last-minute vinden van een vergaderruimte of parkeerplaats, maar ook aan het krijgen van inzicht in het binnenklimaat en het optimaliseren van schoonmaakschema’s.
Nu dat ondernemingen er alles aan doen om hun diensten- en relatieportefeuille te optimaliseren, moeten ze ook een oplossing vinden voor de onderliggende problemen van servicemanagement.
Ondernemingen met ingewikkelde portefeuilles zijn overgeleverd aan een eindeloos circus van single-source leveranciers en gefragmenteerde portefeuilles. Omdat de vraag naar diensten waarschijnlijk zal blijven groeien, worden bedrijven geconfronteerd met nieuwe uitdagingen, niet alleen wat betreft het terugdringen van de beheerskosten, maar ook wat betreft het voldoen aan verwachtingen op het gebied van flexibiliteit en wendbaarheid.
Het beschermen van uw onderneming hoeft niet zo overweldigend te zijn.
Capgemini biedt uw bedrijf een breed palet aan security solutions die robuust, agile en schaalbaar zijn. Met meer dan 4000 cyber security professionals in dienst en als consulting partner van vooraanstaande bedrijven zijn wij voor u een betrouwbare partner als het gaat om cyber security. Onze focus ligt daarbij op het toevoegen van waarde aan uw dagelijkse business. Bij Capgemini heeft u één aanspreekpunt voor cyber security. Bovendien profiteert u van de kennis en kunde van ons wereldwijde netwerk.
Zoals u zult begrijpen beschermd Capgemini haar klanten en zichzelf in het delen van succes verhalen rondom dit thema. Wilt u graag meer weten over het type klanten dat Capgemini heeft geholpen op het gebied van Cybersecurity? Neem dan contact met ons op, wij vertellen u hier graag meer over.